Varför du ska välja Club Eriks

Mängder med kunder har givit oss förtroendet i snart 25 år att hjälpa dem att arrangera möte, kundträffar, konferenser, säljtävlingar, ledningsgruppsmöten, studie- & incentiveresor och events.

Sedan 1993 har vi planerat och genomfört företagsarrangemang över hela världen för 2 – 20 000 personer.

Varje uppdrag är lika unikt som roligt.

Tomas Jonsson

tomas.jonsson@cluberiks.se

Antikhandlare och visionär från Kilafors i Hälsingland. Van kryssningsresenär som är lika glad som sina barn för glass och surfing!

Andrea Rosso

andrea.rosso@cluberiks.se

Glad, charmig och spontant idérik är Andrea en riktig upplevelsekreatör. Älskar det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Ann Ewaldsson

ann.ewaldsson@cluberiks.se

På Club Eriks & Eriks of Sweden sedan länge. Har bott stora delar av sitt liv i New York dit hon gärna återvänder med sin familj.

Jesper Fästh

jesper.fasth@cluberiks.se

Jesper har lång erfarenhet av resor och av resebranchen. På fritiden hittar ni honom på gymmet där han håller tuffa danspass.

Peter Schellerer

peter. schellerer@cluberiks.se

Österrikare som bott större delen av sitt liv i USA och Sverige. När han inte coachar sina söners basketlag reser han till historiska och kulturella destinationer.

Therese Hummelgren

therese.hummelgren@cluberiks.se

Spindeln i nätet och Club Eriks stora organisatör. Spelar golf, åker skidor och älskar såklart solsemestern med sin familj.

Viktor Falk

viktor.falk@cluberiks.se

Backpacker som har gått vilse i världens alla delar. Älskar sport och resor, gärna i kombination. Är som gladast när favoritlaget Djurgården vinner.

Mängder med kunder har givit oss förtroendet i snart 25 år att hjälpa dem att arrangera möte, kundträffar, konferenser, säljtävlingar, ledningsgruppsmöten, studie- & incentiveresor och events.

Sedan 1993 har vi planerat och genomfört företagsarrangemang över hela världen för 2 – 20 000 personer.

Varje uppdrag är lika unikt som roligt.


Det unika med oss

Vi har själva varit köpare av upplevelser på olika positioner och i olika branscher i det svenska näringslivet. Därför har vi en riktigt bra kunskap om de affärer som du som kund bedriver. Just nu förändras spelreglerna i alla branscher som en konsekvens av den mycket spännande digitaliseringen. Vårt angreppssätt är att på bästa och på det mest effektiva sätt hjälpa våra kunder till bättre affärer.

Vi har valt att till 100 % fokusera på att leda projektet, att verkligen förstå de utmaningar som du som kund står inför. Därefter handplockar vi de kompetenser som bäst kommer att bidra till att projektet blir framgångsrikt. Och jag lovar, efter 25 framgångsrika år av problemlösning har vi ett digert nätverk av professionella katalysatorer som kan de flesta branscher.

Konsekvenserna av detta arbetssätt är två. Du som kund får inte enbart den kompetens som finns i vårt företag, du får ett Dreamteam. Du behöver heller inte betala för en övertung och dyr organisation, du betalar endast för den kompetens som krävs i projektet.

Vi är seniora. Med det vill jag säga att vi har en mycket god erfarenhet av göra mötena ”träffsäkra”. Vi skjuter vare sig över eller under målet. Mötesdeltagarna ska beröras här och nu och samtidigt uppleva arrangemanget adekvat, även över tiden Vi erbjuder: Du kan samarbeta med oss på det sätt som passar dig bäst.

Vi erbjuder en palett av modeller för samarbeten, alltid med en transparent prissättning.

  • Totalt projektansvar för mötet med förstudie, kreativa förslag, projektering/projektledning, planering, upphandlingar, genomförande och utvärdering. Allt enligt offert.
  • Konferenser, studieresor, ledningsgrupper och Incentives. Vi har egen IATA och avtal med de flesta hotellkedjor, rederier och flygbolag. Det ger oss och dig som kund en enorm flexibilitet.
  • Vi erbjuder färdiga paketkonferenser med allt som måste ingå för att en utlandskonferens ska bli lyckad. Vi är också med er under hela resan så att du som arrangör kan vara delaktig i upplevelsen och inte behöva hålla koll på arrangemanget. Allt enligt offert.
  • Konferensbokningar. Vill du endast ha hjälp med att hitta en bra konferensanläggning som passar mötets syfte och dessutom försäkra dig om att du betalar rätt pris? Det är service som vi erbjuder våra kunder kostnadsfritt.
  • Föredragshållare, teknik, underhållning och transporter. Vi hjälper dig med dina önskemål och med det som är bäst för just ditt möte. Allt enligt förslag och offert.

Planerar du en konferens?

 

Klicka här för att
förhandsbbeställa Club Eriks konferensguide ››

Att bättre än någon annan kreera och genomföra upplevelser tillsammans, med ett innehåll av de bästa komponenterna i form av resmål, boende, tidsperiod, sammansättning och värdskap.

Världens bästa upplevelser

Världens bästa upplevelser är en ”payoff” som förpliktigar! Vi har sedan starten 1993 skapat minnesvärda upplevelser för både företag och privatpersoner. Alla våra upplevelser utvärderas av våra gäster, det ger oss fantastiska verktyg i vår strävan att alltid bli bättre.

Under varje år kreerar vi och genomför ca 100 upplevelser. Ingen upplevelse är den andra lik. De har ändock en hel del gemensamt, de är noga utvalda för att de har något speciellt, ett innehåll som vi vill sätta vårt varumärke på.
De kriterier som ska vara uppfyllda för att vi ska erbjuda en upplevelse är:

Varje upplevelse arrangeras vid rätt tid och på rätt plats.

Helheten består av en mängd detaljer. Alla komponeter är valda med omsorg.

Alla komponenter i upplevelsen ska vara det bästa som står till buds, till rätt pris.

Vi har alltid vår kunniga värd med på upplevelsen, kombinerat med lokala experter.

Vi vill att våra kunder ska göra ett smart val. Vi respekterar därför våra kunders plånböcker och väljer inte de dyraste alternativen utan de som är mest prisvärda – utan att för den skull kompromissa med kvaliteten. Det dyraste alternativen är inte alltid det bästa.

Vad som är bäst vid varje tillfälle sitter i betraktarens ögon. Därför är våra gästers utvärderingar så viktiga när vi arbetar med ständiga förbättringar.

För att kunna finna det bästa över hela världen samarbetar vi med lokala företag som till fullo delar våra värderingar när det gäller synen på kvalitet och personligt engagemang.

De upplevelser som vi presenterar ska ha en tydlig karaktäristika och vara fantastiska på ”sitt sätt”. Våra upplevelser uppvisar en enorm bredd, och det kan vara allt ifrån en kombination med Argentinas hetta och Antarktis is till en konsert i Dalhalla med Peter Carlsson & Blå Grodorna, en sakral Pingsthelg i vackra Siljansbygden.

Kort och gott, alla våra upplevelser är noga utvalda och vi kompromissar aldrig med kvaliteten! Välkommen till Club Eriks – en värld fylld av de bästa upplevelserna, alltid i gott sällskap.

Våra reklamfilmer

9 av 10 kryssningsresenärer kommer tillbaka

Företaget Eriks of Sweden AB startades 1993 av fyra herrar med olikartade kompetenser och erfarenheter men med en gemensam övertygelse; upplevelsebaserad kommunikation är ett oslagbart sätt att förstärka och förankra budskap.

De som startade företaget är:

Nils-Erik Larsson med mångårig erfarenhet av att genomföra stora och ofta rätt komplexa arrangemang runt jordens alla hörn. Det är för övrigt Nils-Erik som lånat ut sitt namn till företaget, Eriks of Sweden.

Henry Hellström, tidigare försäljningsdirektör på Marabou. Företaget arrangerade studie- och inspirationsresor över hela världen för kunder, konsumenter och medarbetare. Det var i egenskap av kund som Henry började intressera sig för strategierna bakom upplevelsebaserad kommunikation. Marabou
var i topp i alla listor som rankade attityder i tre dimensioner; medarbetare, kunder och konsumenter. Så något gjordes rätt!

Lars Schölander, grundare av SRC, en retailbyrå som sedan 1981 skapar koncept och kommunikation åt detaljhandelns kedjor och leverantörer. Lars har arbetat med att förstärka kommunikationen för många av Sveriges ledande varumärken.

Nils-Eric Lyberg är en nestor inom den svenska reklambyråvärlden. Nils-Eric och hans reklambyrå Lybergs, sedemera Stenström & Co. var under många år Marabous reklambyrå. De ansvarade för kommunikation av Marabous kvalitet och kärnvärden, oftast kopplade till upplevelser

Organisationsnr: 556790-2340

Momsregistreringsnr: SE0155679023401

Resegarantier ställd till Kammarkollegiet

Innehar F-skattebevis

ÄGARE OCH STYRELSE
Club Eriks ägs till 100% av Eriks of Sweden, som i sin tur ägs av:

Tomas Jonsson, VD och delägare sedan år 2000. Tomas har tidigare erfarenheter från befattningar som försäljningsdirektör på Marabou och annonsdirektör på DN.

Henry Hellström är delägare och har varit med från starten 1993.

Björn Hagberg delägare 2013.

Peter Rydje delägare 2013.

Förutom ägarna utgörs styrelsen av Marie-Louise Kjellström som är företagets ordförande, Urban Hilding, CEO för IUM i Sverige samt Therese Hummelgren, Club Eriks

Ris och ros

Här kan du själv se vad våra kunder tycker om oss och våra upplevelser. Vi vill att du som kund hos oss alltid ska ha tillgång till vad våra tidigare resenärer tycker om oss och vad vi erbjuder.

Klicka på en rad så öppnas en pdf i ett nytt fönster. I pdf:en kan du läsa alla omdömen vi har fått in från våra kunder från respektive upplevelse. Utan urskiljning. Alla finns med. Av integritetsskäl har vi dolt namnen.