15 skäl att välja Club Eriks
… när du vill uppleva det bästa i världen

Vi på Club Eriks har en hög ambitionsnivå och erbjuder en personlig och komplett service. Alla våra medarbetare är mycket kompetenta och har erfarenheter från resebranschen och många andra verksamheter.

Gemensamt för oss alla är att vi bär på en övertygelse om att de bästa upplevelserna består av en mängd komponenter som väljs ut med omsorg samt att upplevelserna delas med andra likasinnade – delad glädje är dubbel glädje! Det är skälet till att alla våra medarbetare tituleras Upplevelsekreatörer.

Tomas Jonsson

tomas.jonsson@cluberiks.se

Antikhandlare och visionär från Kilafors i Hälsingland. Van kryssningsresenär som är lika glad som sina barn för glass och surfing!

Andrea Rosso

andrea.rosso@cluberiks.se

Glad, charmig och spontant idérik är Andrea en riktig upplevelsekreatör. Älskar det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Ann Ewaldsson

ann.ewaldsson@cluberiks.se

På Club Eriks & Eriks of Sweden sedan länge. Har bott stora delar av sitt liv i New York dit hon gärna återvänder med sin familj.

Jesper Fästh

jesper.fasth@cluberiks.se

Jesper har lång erfarenhet av resor och av resebranchen. På fritiden hittar ni honom på gymmet där han håller tuffa danspass.

Peter Schellerer

peter. schellerer@cluberiks.se

Österrikare som bott större delen av sitt liv i USA och Sverige. När han inte coachar sina söners basketlag reser han till historiska och kulturella destinationer.

Therese Hummelgren

therese.hummelgren@cluberiks.se

Spindeln i nätet och Club Eriks stora organisatör. Spelar golf, åker skidor och älskar såklart solsemestern med sin familj.

Viktor Falk

viktor.falk@cluberiks.se

Backpacker som har gått vilse i världens alla delar. Älskar sport och resor, gärna i kombination. Är som gladast när favoritlaget Djurgården vinner.

Skäl nr 1 att välja Club Eriks

BONUS PÅ ALLT
Från den 1 januari har vi en lojalitetsbonus på 2 procent. Det gäller på alla paketerade reseupplevelser som du köper hos oss –men även på alla övriga kryssningspaket, om du vill resa på egen hand. Gäller alla upplevelser med avresa från den 1 januari 2017.

Skäl nr 2 att välja Club EriksALLT INGÅR – INGA »FRÅN-PRISER«
Vi inkluderar allt från början – du vet redan från start exakt hur mycket resan kommer att kosta. Du ser också att det inte tillkommer några obskyra tillägg. Vi har som praxis att aldrig locka med »från-priser«. Våra gäster ger oss ett extremt högt betyg på just prisvärdhet. Detta verifieras av att 62 procent av våra kunder under en resa är återkommande.

Skäl nr 3 för att välja Club EriksVÅRA VÄRDAR!
Ända sedan starten 1993 har vi byggt upp vårt nätverk med landets mest kompetenta värdar. Vi benämner dem just så för  att tydliggöra att de inte är traditionella färdledare med »followme«-skylt utan fokuserade på att varje gäst ska ha det så bra som möjligt utifrån individuella preferenser och behov. Att de är extremt kunniga och världsvana är en självklarhet.Vi är mycket stolta över dessa medarbetare!

Skäl nr 4 för att välja Club EriksNOGA UTVALT
En upplevelse blir aldrig bättre än alla hundratals detaljer som ger helheten – allt från hotell och restauranger till den vattenflaska som finns i bussen under Club Eriks utflykter.Vi vågar välja innehållet, alltid utifrån kriteriet prisvärdhet och kvalitet.

Skäl nr 5 att välja Club EriksVI PRODUCERAR VÅRA UPPLEVELSER SJÄLVA
Club Eriks är ingen »resebyrå« som säljer andras erbjudanden.Vi producerar och ansvarar själva för allt som ingår i våra resor. Det är en garanti för dig: Vi frånsäger oss aldrig vårt ansvar gällande detaljer eller helhet.Våra projektledare kallas »upplevelsekreatörer« för att illustrera deras roll och vår ambition.

Skäl nr 6 att välja Club EriksMEDRESENÄRER OCH GÄSTER
Vi får ofta frågan: »Var hittar ni alla trevliga människor?« Faktum är att det är ni, våra gäster, som känner andra trevliga människor. Det är skälet till att vi hela tiden blir allt fler som delar upplevelser i gott sällskap! Våra kunder har en sak gemensam – de är kloka människor som ogärna kompromissar med kvaliteten.

Skäl nr 7 att välja Club EriksRÄTT RESA UNDER RÄTT ÅRSTID
Vi väljer inga »lågsäsonger« för våra resor för de lägre prisernas skull, utan utgår alltid från bästa möjliga förutsättningar för upplevelsen. Du ska kunna uppleva Japan körsbärsblommor i april, Piemontes tryffelsäsong i november, eller välja Alaska i maj eller augusti, beroende på om du vill se valar eller björnar.

Skäl nr 8 att välja Club EriksMÄNNISKOR GÖR SKILLNAD
Vi på Club Eriks har ett genuint intresse av att ha en personlig kontakt med dig som gäst. Därför har vi alltid tid för dig, oavsett vad du vill ha hjälp med.Vår kaffekopp, som förekommer i våra annonser, är en symbol för detta.

Skäl nr 9 att välja Club EriksLOKALA GUIDER
I de program där vi själva inkluderar utflykter anlitar vi de bästa lokala guiderna. De är både passionerade och djupt professionella, och tillför garanterat kunskap till upplevelsen.

Skäl nr 10 att välja Club EriksGRUPPERNAS STORLEK
Vi bruka hålla en gruppstorlek på maximalt 30 gäster. I de fall vi blir fler har vi ytterligare en värd med på resan. En del av våra arrangemang är maximerade till 24 personer.

Skäl nr 11 att välja Club EriksFÖRST MED DET BÄSTA
Som en av Skandinaviens ledande aktörer när det gäller paketerade kryssningsupplevelser erbjuds Club Eriks, och därmed våra kunder,många specialerbjudanden hos våra rederier och samarbetspartners. Om du förser oss med din e-postadress så garanterar vi att du blir först med att ta del av dessa.

Skäl nr 12 att välja Club Eriks»GOD MEDBORGARE«
Vi anstränger oss alltid för att, över hela världen, göra medvetna val av samarbetspartners.Vi ser på hur dessa agerar på sina lokala marknader, upphandlar underleverantörer och avlönar sina anställda. Och givetvis tittar vi på hur de stora rederiernas miljöarbete ser ut.

Skäl nr 13 att välja Club EriksALLTID RUNT 100 UPPLEVELSER
Vårt utbud består av hundratalet upplevelser av »bucket list«-karaktär – något som de flesta någon gång vill uppleva – och urvalet förnyas och förfinas ständigt. Klassiker är Australien-rundresa inklusive kryssning runt Nya Zeeland; Asiens metropoler; Kap Horn med Buenos Aires &Valparaiso; Antarktis; Japan; Hurtigruten i midnattssol eller norrsken; Panamakanalen; Hawaii; och gastronomiska weekends i matmetropoler.

Skäl nr 14 att välja Club EriksCLUBKVÄLLAR
Vi bjuder in till både större och mindre clubkvällar för en presentation av våra kommande upplevelser. Under sommarsäsongen då kryssningsfartygen gästar Stockholm bjuder vi i mån av plats in till en rundvandring, presentation och en avslutande lunch.

Skäl nr 15 att välja Club EriksTACK FÖR HJÄLPEN!
När du har haft vänligheten att förmedla en ny kund till oss (singelresenär eller par), som resulterar i en köpt och genomförd upplevelse, vill vi gärna överräcka en flaska Taittinger, »Nobelchampagnen«. Givetvis kan du byta dessa mot ett alkoholfritt alternativ.

Om du vill läsa villkoren för vår lojalitetsbonus klickar du här ››

Vi besöker vingårdar

Upplev Hawaii med Club Eriks

Upplevelser med Club Eriks

Upplevelser värda att bevara

Promenad på däck

Upplevelser "Down Under"

Vi surfar gärna på sydliga breddgrader

Att bättre än någon annan kreera och genomföra upplevelser tillsammans, med ett innehåll av de bästa komponenterna i form av resmål, boende, tidsperiod, sammansättning och värdskap.

Världens bästa upplevelser

Världens bästa upplevelser är en “payoff” som förpliktigar! Vi har sedan starten 1993 skapat minnesvärda upplevelser för både företag och privatpersoner. Alla våra upplevelser utvärderas av våra gäster, det ger oss fantastiska verktyg i vår strävan att alltid bli bättre.

Under varje år kreerar vi och genomför ca 100 upplevelser. Ingen upplevelse är den andra lik. De har ändock en hel del gemensamt, de är noga utvalda för att de har något speciellt, ett innehåll som vi vill sätta vårt varumärke på.
De kriterier som ska vara uppfyllda för att vi ska erbjuda en upplevelse är:

Varje upplevelse arrangeras vid rätt tid och på rätt plats.

Helheten består av en mängd detaljer. Alla komponeter är valda med omsorg.

Alla komponenter i upplevelsen ska vara det bästa som står till buds, till rätt pris.

Vi har alltid vår kunniga värd med på upplevelsen, kombinerat med lokala experter.

Vi vill att våra kunder ska göra ett smart val. Vi respekterar därför våra kunders plånböcker och väljer inte de dyraste alternativen utan de som är mest prisvärda – utan att för den skull kompromissa med kvaliteten. Det dyraste alternativen är inte alltid det bästa.

Vad som är bäst vid varje tillfälle sitter i betraktarens ögon. Därför är våra gästers utvärderingar så viktiga när vi arbetar med ständiga förbättringar.

För att kunna finna det bästa över hela världen samarbetar vi med lokala företag som till fullo delar våra värderingar när det gäller synen på kvalitet och personligt engagemang.

De upplevelser som vi presenterar ska ha en tydlig karaktäristika och vara fantastiska på “sitt sätt”. Våra upplevelser uppvisar en enorm bredd, och det kan vara allt ifrån en kombination med Argentinas hetta och Antarktis is till en konsert i Dalhalla med Peter Carlsson & Blå Grodorna, en sakral Pingsthelg i vackra Siljansbygden.

Kort och gott, alla våra upplevelser är noga utvalda och vi kompromissar aldrig med kvaliteten! Välkommen till Club Eriks – en värld fylld av de bästa upplevelserna, alltid i gott sällskap.

Våra reklamfilmer

9 av 10 kryssningsresenärer kommer tillbaka

Företaget Eriks of Sweden AB startades 1993 av fyra herrar med olikartade kompetenser och erfarenheter men med en gemensam övertygelse; upplevelsebaserad kommunikation är ett oslagbart sätt att förstärka och förankra budskap.

De som startade företaget är:

Nils-Erik Larsson med mångårig erfarenhet av att genomföra stora och ofta rätt komplexa arrangemang runt jordens alla hörn. Det är för övrigt Nils-Erik som lånat ut sitt namn till företaget, Eriks of Sweden.

Henry Hellström, tidigare försäljningsdirektör på Marabou. Företaget arrangerade studie- och inspirationsresor över hela världen för kunder, konsumenter och medarbetare. Det var i egenskap av kund som Henry började intressera sig för strategierna bakom upplevelsebaserad kommunikation. Marabou
var i topp i alla listor som rankade attityder i tre dimensioner; medarbetare, kunder och konsumenter. Så något gjordes rätt!

Lars Schölander, grundare av SRC, en retailbyrå som sedan 1981 skapar koncept och kommunikation åt detaljhandelns kedjor och leverantörer. Lars har arbetat med att förstärka kommunikationen för många av Sveriges ledande varumärken.

Nils-Eric Lyberg är en nestor inom den svenska reklambyråvärlden. Nils-Eric och hans reklambyrå Lybergs, sedemera Stenström & Co. var under många år Marabous reklambyrå. De ansvarade för kommunikation av Marabous kvalitet och kärnvärden, oftast kopplade till upplevelser

Organisationsnr: 556790-2340

Momsregistreringsnr: SE0155679023401

Resegarantier ställd till Kammarkollegiet

Innehar F-skattebevis

ÄGARE OCH STYRELSE
Club Eriks ägs till 100% av Eriks of Sweden, som i sin tur ägs av:

Tomas Jonsson, VD och delägare sedan år 2000. Tomas har tidigare erfarenheter från befattningar som försäljningsdirektör på Marabou och annonsdirektör på DN.

Henry Hellström är delägare och har varit med från starten 1993.

Björn Hagberg delägare 2013.

Peter Rydje delägare 2013.

Förutom ägarna utgörs styrelsen av Marie-Louise Kjellström som är företagets ordförande, Urban Hilding, CEO för IUM i Sverige samt Therese Hummelgren, Club Eriks

Ris och ros

Här kan du själv se vad våra kunder tycker om oss och våra upplevelser. Vi vill att du som kund hos oss alltid ska ha tillgång till vad våra tidigare resenärer tycker om oss och vad vi erbjuder.

Klicka på en rad så öppnas en pdf i ett nytt fönster. I pdf:en kan du läsa alla omdömen vi har fått in från våra kunder från respektive upplevelse. Utan urskiljning. Alla finns med. Av integritetsskäl har vi dolt namnen.